یکی از پدیده های جهان در قرن بیستم، حتما صنعت مد و لباس است که تحولی عظیم را در سبک زندگی انسان هایی که در رویایی ترین سده هزاره دوم میلادی زندگی میکردند به وجود آورد. تنوع طرح ها، رنگ ها، نقش ها و استایل ها با جادوی مد و لباس و اکسسوری ها و جواهرات سبب شد تا فشن، بخش جدایی ناپذیر از زندگی میلیونها انسان و درآمد میلیونها نفر در این عرصه شود.
آینده ی صنعت نمایش خانگی، تلویزیون و VOD
سرویس On-demand همچون Netflix و Amazon به زودی جایگزین شرکت های پخش کننده سنتی تلویزیون خواهند شد”…اما آیا چنین پیشبینی واقعاً به حقیقت خواهد پیوست؟
نتفلیکس شروعی بر یک پایان
چند وقتی است به دلیل کیس های مختلف سرمایه گذاری که در حال بررسی آن هستم مجبور شدم کمی دقیق تر نتفلیکس را بررسی کنم. کسب و کاری که با چرخشی مناسب در ابتدای قرن بیست و یکم، نه تنها خود را از ورشکستگی نجات داده بلکه یکی از موفق ترین استارتاپ های عصر حاضر به حساب می آید. نوشته ای که در پی می آید گردآوری شده از چند مطلب خوب فارسی و کمی هم انگلیسی است و بنده، کمترین تاثیر را بر آن داشته ام.
عادتهای قدرتمند یا قدرت عادت؟
جستن آب حیات در زمان حیات قبل از اینکه آب رو روی ما ببندن…
چند وقت پیش که بعد از مدت ها بی توفیقی و کم توفیقی تونستم یکی دو آیه از قرآنو بخونم با آیه ای در سوره ی اعراف برخوردم که علیرغم اینکه بارها قبلا هم دیده بودمش ولی این بار توجهم رو به خودش خیلی جلب کرد…
کاربرد تکنولوژی هایی چون هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک
در سالهای اخیر، برندها با کمک هوش مصنوعی سعی کرده اند تا تجربه ی خرید مشتریان را بهبود بخشیده، داده ها را آنالیز کنند، میزان فروش را افزایش دهند، روندها را پیش بینی کنند و در موارد انبارداری از آن کمک گیرند…
اقتصاد پساکرونایی؛ سناریوهای «یو شکل» (U) و «تیک شکل» (√)
پس از بررسی مخاطرات و تاثیرات کرونا بر جهان، باید به یک سوال پاسخ داد؛ فرم تغییر جهان به چه شکل خواهد بود؟
نوآوری باز به واسطه ی اجرای دوره های شتابدهی درون سازمانی یا شتابدهی سازمانی
در بررسی دوره های شتابدهی مبتنی بر شراکت با مجموعه های بزرگ به چهار کارکرد جالب شتابدهنده ها برای سازمان های بزرگ می رسیم که در ذیل به بررسی کلی این چهار مدل و نمونه های اجرا شده ای از این دوره ها می پردازیم
شتابدهی و شتابدهنده داری به سبک TechStars
در دنیای امروزه Disruption ها اجتناب ناپذیر هستند و اگر شرکت یا سازمانی بخواهد مطمئن باشد که آمادگی لازم برای اقدامات متناسب با این Disruptionها را داشته باشد، احتیاج به یک پلتفرم نوآوری دارد…
منتور مانیفستی یا مانیفست منتورشیپ…
یکی از خدمات غیر ملموس شتابدهنده ها و البته نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر منتورشیپ یا منتورینگ هست. خدمت یا سرویسی که همه اداعای ارایه آن را دارند ولی…